Uutiskuva

AJANKOHTAISTA

Annemari Vanhaviitakoski

Viestintä- ja markkinointitoimisto I-plus ideoi ratkaisuja osaavalla porukalla

Uuteen I-plussaan sulautettiin I-Printistä siirtynyt viestintätoimisto ja I-Medioiden markkinoinnin ja mainosvalmistuksen osastot. Yksikössä työskentelee nyt yli kaksikymmentä viestinnän ja markkinoinnin osaajaa, mikä tarkoittaa entistä laajempaa tarjontaa. 

– Joukko lahjakkaita ihmisiä tekee I-plussasta aivan huipun toimiston. Tunnemme media-alan läpikotaisin ja pystymme löytämään sieltä ratkaisut asiakkaillemme, korostaa kehitys- ja projektipäällikkö Sari Itäniemi.

I-plus viettää kymmenettä toimintavuottaan entistä laaja-alaisempana. Markkinointipäällikkö Annemari Vanhaviitakoski korostaa tuloksellisuutta ja tarkoituksenmukaisuutta kaikessa tekemisessä.

– Sydämenasianamme on lähteä liikkeelle asiakkaan tilanteesta ja tavoitteista, Vanhaviitakoski kiteyttää.

 

Printtiä, digiä ja somea

I-plus tuottaa viestinnän ja markkinoinnin toteutusta ideoinnista ratkaisuihin saakka. Kanavina ovat yhtäläisesti printti, digi ja sosiaalinen media. Sari Itäniemen mukaan on tärkeätä huolehtia, että viestintä vaikuttaa haluttuun kohderyhmään.

– Kanavasta riippumatta työ on suunnittelua, sisällöntuotantoa ja visuaalisen ilmeen luontia. Videon merkitys korostuu yhä useammassa projektissa, Itäniemi huomauttaa.

Yhtenä merkittävänä tuotteena ovat edelleen asiakaslehdet, joita toteutetaan yrityksille ja yhteisöille ympäri Suomen. I-plussan graafikot ovat vastanneet lukuisista ulkoasu- ja konseptiuudistuksista.

– Lehtiuudistuksissa on tärkeätä huolellinen konseptisuunnittelu. Näin lehden tekoprosessi nopeutuu ja lopputuote on selkeä ja kiinnostava, graafinen suunnittelija Mirja Pajula tähdentää.

I-plus toteuttaa myös Ilkka-Yhtymän yhdeksän oman median markkinointia. Usein asiakkaalle tulee etua siitä, että I-plus tekee tiivistä yhteistyötä yhtymän muiden toimintojen kanssa. Tarjolla on muun muassa mediaperheen mainosverkkoratkaisuja ja painotalon palveluja logistiikkaan saakka.

Uutiskuva

BLOGI 16.04.2018

Sari Itäniemi

Kirjastopäivä - benchmarkkausta ja oppimista

Pomo alkoi puhua jo vuosia sitten kirjastopäivistä. Se tarkoitti kai alun perin kirjaimellisesti sitä, että mennään päiväksi kirjastoon. Tekemään mitä? Markkinointialalla kun ollaan, ja oltiin jo silloin, se tarkoitti, että mennään kirjastoon selailemaan lehtiä ja kirjoja ja haetaan inspiraatiota lehtimainosten ja mainoskampanjoiden suunnitteluun.

Tavoite oli kunnianhimoinen: Yksi kirjastopäivä per pää kuukaudessa. Se kuulosti kyllä kovalta, kun kirjastoon ei ehtinyt lapsiperheen arjessa edes vapaa-aikana, miten sitten työaikana. Vuosien vierähtäessä ja työkiireiden vain kasvaessa ajatus on kieltämättä ainakin itsellä painunut unholaan, mutta pomo muistaa muistuttaa siitä ainakin kerran vuodessa.

Viimeksi pari viikkoa sitten hän mainitsi sen sivulauseessa: ”Ne kirjastopäivät pitäisi kyllä palauttaa.”  Sivuutin tuon kommentin nopeasti, mutta tänään aloin miettiä asiaa uudelleen. Mitä jos ryhmästämme jokainen vuorollaan viettäisi tällaisen ”kirjastopäivän”: Valitsisi aiheen, benchmarkkaisi ja etsisi tietoa tavoitteenaan oppia jotain uutta alamme liittyvää. Bonuksena hän kirjoittaisi oppimastaan blogin, joka hyödyttäisi myös lukijoitamme ja asiakkaitamme.

Ja tästä se ajatus sitten lähti. Jatkossa saat lukea pari kertaa kuukaudessa kirjastopäivämme antia.